söndag 13 januari 2013

längtan

min andra sida i min art journal handlar om längtan. skrivsidan är målad med akryl färg orden är från en stensil, där jag embossat med utee och fyllt i vissa av orden med röd färg, i ytterkanten har jag skrivit det jag önskar mig just nu. "längtan efter ljuset och att glädjas av vad livet har att ge, och att återse vänner som försvunnit"
på bilden har jag målat fast husshållspapper för att få gräng att måla på, medier jag använt mig av är akrylfärg, posca pennor, stickles, paperpen,
bilden symboliserer den mörka tunneln slut-ett avstamp-nytt liv 

mer finns att läsa här http://artformyself.com/ mina tankar om 2013

1 kommentar:

Ziro sa...

Vilken fint uppslag! Fina saker att fokusera på och se fram emot! Jättekul att du vill vara med och skapa för dig själv!